Zadymienie spalin stanowi główny problem skażeń motoryzacyjnych powodowanych przez silniki wysokoprężne. W pracy przedstawiono wyniki badań zadymienia spalin autobusów komunikacji miejskiej w Lublinie, przeprowadzonych w okresie październik-listopad 2002 r. Przebadano 163 autobusy. Wykonano opracowanie statystyczne uzyskanych wyników w zakresie wpływu wybranych parametrów eksploatacyjnych na poziom zadymienia spalin. Wyniki porównano z analogicznymi pomiarami zadymienia spalin wykonanymi w latach 1995 i 1996. Stwierdzono ponad 50% spadek średniego zadymienia spalin autobusów w roku 2002 w stosunku do lat 1995–1996, co jest skutkiem przede wszystkim wprowadzenia paliwa Ekodiesel Plus 50D. W wyniku badań stwierdzono, iż wszystkie badane autobusy spełniają aktualnie obowiązujące normy zadymienia spalin.
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.