Analysis of development possibilities for regional and traditional productsmarket in Lublin voivodeship
Agata Paluch
Studenckie Koło Naukowe Komputerowe Zarządzania i Ergonomii, Uniwersytet Przyrodniczy w LublinieMonika Stoma
Katedra Energetyki i Środków Transportu, Uniwersytet Przyrodniczy w LublinieAbstract
The subject of study was the market of regional products in Lubelskie voivodeship. The paper presents the current number of registered, traditional products and what products are defined as traditional and regional according to The Ministry of Agriculture and Rural Development. Conducted studies aimed at the analysis of prospective development of the market of regional and traditional products in Lubelskie voivodeship, as well as to examine the influence which a place of residence has on perception of such products. Furthermore, the sources of information concerning traditional products were looked into and likelihood of purchase, as well as the determinants that make respondents buy the products.
Keywords:
traditional product, regional product, eatables, consumerReferences
Jąder, K. (2006). Warunki i możliwości zwiększania sprzedaży regionalnych artykułów spożywczych w Wielkopolsce. Wyd. AR w Poznaniu. Roczn. AR, 378, 171–183.
Kupracz, M. (2007). Z problematyki żywności tradycyjnej. Stud. Region. Lok., 4(30), 100–115.
Łyś, G. (2004). Swojskie jadło. Rzeczpospolita, 17 września.
Rozporządzenie Rady WE nr 509/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie produktów rolnych i środków spożywczych (Dz.U. 2009 nr 99 poz. 830).
Rozporządzenie Rady WE nr 510/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych (Dz.U. 2008 nr 216 poz. 1368).
Szymańska, A., Dziedzic, D. (2005). Conjoint analysis jako metoda analizy preferencji konsumentów. Zesz. Nauk. AE w Krakowie, 680.
Szymecka, A. (2005). Ochrona oznaczeń geograficznych w WTO jako przedmiot konfliktu pomiędzy starym kontynentem, a nowym światem. Wspóln. Europ., 5(162), 123.
Tłuczak, A. (2014). Pomiar wieloczynnikowy w analizie preferencji konsumentów żywnościowych produktów regionalnych. Wyd. UO, Opole, 206–215.
Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. 2006 nr 171 poz. 1225).
Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych (Dz.U. 2005 nr 10 poz. 68).
www.minrol.gov.pl
www.smakwsi.pl
Studenckie Koło Naukowe Komputerowe Zarządzania i Ergonomii, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Katedra Energetyki i Środków Transportu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
License
Articles are made available under the CC BY-NC-ND 4.0 (recognition by authorship, non-commercial use, no dependent works).
The author signs a statement on the originality of the work and the contribution of individuals.
Submission of the paper implies that it has not been published previously, that it is not under consideration for publication elsewhere.