Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 4 Nr 1 (2005)

Artykuły

Właściwości trakcyjne opon i ich modyfikacji na różnych drogach leśnych

DOI: https://doi.org/10.24326/aspta.2005.1.4
Przesłane: lutego 4, 2023
Opublikowane: 2005-06-30

Abstrakt

W pracy przedstawiono wyniki badań właściwości trakcyjnych opon 4.00-10, 5.00-10, 18×7.00-8, 18×9.50-8 oraz ich modyfikacji (łańcuchy antypoślizgowe, koła podwójne) na drogach leśnych w obrębie trzech róźnych drzewostanów (28- i 72-letniej sosny oraz drzewostanu liściastego). Mierzono siły trakcyjne w funkcji zmian deformacji poziomej podłoża. Badania wykazały, że w obrębie każdego drzewostanu dla każdej z badanych opon istnieje pewien poziom obciążenia prostopadłego, dla którego siły trakcyjne generowane są z maksymalną sprawnością trakcyjną. Badania wykazały ponadto, że każda z zastosowanych modyfikacji skutkowała większymi siłami i sprawnościami trakcyjnymi.

Bibliografia

  1. Białczyk W., Pieczarka K., Materek D., 2001. Badania przyczepności koła mikrociągnika w zmiennych warunkach glebowych. Inżynieria Rolnicza 13(33), 79–84.

Downloads

Download data is not yet available.

Inne teksty tego samego autora

Podobne artykuły

1 2 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.