Abstrakt
Przeprowadzone badania i analiza uzyskanych wyników pozwoliły na ocenę wpływu wykorzystania ładowności na nakłady czasu pracy i koszty transportu. Stwierdzono iż średnio dla badanych zestawów transportowych zwiększenie wykorzystania ładowności od najniższego przyjętego przedziału (do 0,30) do najwyższego (pow. 0,81) daje wymierne korzyści. Korzyści te to obniżenie nakładów czasu pracy na 1 tonę ładunku z 1,46 do 0,51 h w T02 oraz obniżka kosztów przewozu z 146,22 do 29,10 zł·t-1 w T02.
Bibliografia
- Bielejec J., 1989. Aktualne i przyszłe potrzeby rolnictwa i gospodarki żywnościowej w zakresie prac transportowych. Transport w rolnictwie i gospodarce żywnościowej. Mat. na konf. nauk.-techn. NOT, Warszawa, 86–105.
- Kokoszka S., 1993. Warunki wykonywania przewozów w transporcie wewnętrznym i technologicznym a wydajność przewozu. Zesz. Nauk. AR w Krakowie. Mechanizacja i Energetyka Rolnictwa, 12, 284, 65–73.
- Kokoszka S., 1995. Ładowność środka transportowego i jej wykorzystanie a nakłady czasu pracy i koszty transportu rolniczego. PTIR Nauka Praktyce Rolniczej, 2, 69–71.
- Kokoszka S., Sęk S., Tabor. S., 2006. Ocena wariantów wykonywania przewozów w gospodarstwach rolniczych. Probl. Inż. Rol. 4 (54), 63–68.
- Lissowska E., 1975. Technologia procesów przewozowych w transporcie samochodowym. WKŁ Warszawa, 112–154.
- Muzalewski A., 1997. Koszty mechanizacji w gospodarstwach rolnych. Tech. Rol. 4, 3–5.
- Witney B.D., 1989. Machinery Management. Agric. Eng., 44, 3, 1–3.
Downloads
Download data is not yet available.