Agronomy Science, przyrodniczy lublin, czasopisma up, czasopisma uniwersytet przyrodniczy lublin
Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 67 Nr 3 (2012)

Artykuły

Analiza zapotrzebowania na obsługę techniczną pojazdów i maszyn rolniczych w aspekcie odległości od punktu serwisowego

DOI: https://doi.org/10.24326/as.2012.3.9
Przesłane: 11 maja 2019
Opublikowane: 04-09-2012

Abstrakt

Przedstawiono problemy współczesnej produkcji rolniczej, prowadzonej na dużych areałach, związane z obsługą techniczną pojazdów i maszyn rolniczych. Omówiono zagadnienia obsługi serwisowej świadczonej w ramach logistyki dystrybucji. Scharakteryzowano obsługę serwisową wyposażenia technicznego gospodarstw przy produkcji roślinnej i zwierzęcej. Wyjaśniono funkcje Działu Serwisu w zakresie organizacji napraw w warsztatach firmy i wyjazdów zespołów mechaników. Przedstawiono rozwiązania, które zapewniają oczekiwany poziom obsługi klienta przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Zaprezentowano badania obsługi technicznej pojazdów i maszyn rolniczych, realizowanych przez autoryzowany Dział Serwisu w aspekcie odległości miejsca wykonywania prac od siedziby firmy. Przedstawiono strukturę zleceń serwisowych dla czterech promieni odległości: r = 0 km, 0 km < r ≤ 50 km, 50 km < r ≤ 100 km oraz r > 100 km. Badania zrealizowano w latach 2003–2010 w przedsiębiorstwie prowadzącym autoryzowaną działalność dystrybucyjną i serwisową pojazdów i maszyn rolniczych na terenie środkowo- -wschodniej Polski. Strukturę 9310 wykonanych usług serwisowych na terenie warsztatów firmy (r = 0) oraz realizowanych w gospodarstwach rolników lub w warunkach polowych (r > 0) przedstawiono graficznie oraz opracowano statystycznie z wykorzystaniem programu R wersja 2.14.1. Wyznaczono trend, wahania przypadkowe i wahania sezonowe dla szeregu obserwacji miesięcznych przy promieniu odległości r = 0 i r > 0. Rozkłady czasowe przeglądów oraz napraw pojazdów i maszyn rolniczych wykonywanych przez Dział Serwisu stacjonarnie i w terenie poddano analizie i ocenie w aspekcie kalendarza zabiegów agrotechnicznych.

Bibliografia

Aczel A.D., Sounderpandian J., 2008. Complete Business Statistics, 7th ed., R.D. Irwin/McGraw-Hill, Boston.

Crawley M.J., 2008. The R book, Wiley & Sons, Chichester.

Durczak K., Rybacki P., Staszak Ż., 2011. Wyniki badań jakości obsługi posprzedażnej maszyn rolniczych, Inżynieria Rolnicza, 8(133), 101–108.

Juściński S., Piekarski W., 2008a. Logistics management of an authorized service for agricultural tractors and machines, Maintenance and Reliability, 2(38), 25–33.

Juściński S., Piekarski W., 2008b. An analysis of the territorial range of farm tractors servicing realised as an element of distribution logistics, Tech. Sci., 11, 59–67.

Juściński S., Piekarski W., 2008c. Systemy logistyczne w procesie zarządzania dystrybucją ciągników i maszyn rolniczych, Acta Agrophisica, 12(1), 113–124.

Juściński S., Szczepanik M., 2008. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne ciągników rolniczych jako potransakcyjne elementy logistycznej obsługi klienta, Inż. Rol., 2(100), 67–74.

Juściński S., Piekarski W., 2009a. An analysis of a supply process of spare parts for agricultural tractors and machines based on logistic services outsourcing, Maint. Reliab., 1(41), 63–70.

Juściński S., Piekarski W., 2009b. The analysis of logistics of after guarantee service of tractors with regard to the calendar of agricultural procedures, J. Res. Appl. Agric.l Engin., 54(2), 51–56.

Juściński S., Piekarski W., 2009c. Naprawy pogwarancyjne ciągników rolniczych, jako element autoryzowanego systemu dystrybucji, Inż. Rol., 117(8), 23–30.

Juściński S., Piekarski W., 2009d. Systemy zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie prowadzącym autoryzowaną dystrybucję pojazdów i maszyn rolniczych, Zarz. Przed., 2, 42–48.

Juściński S., Piekarski W., 2010. The farm vehicles operation in the aspect of the structure of demand for maintenance inspections, Maint. Reliab., 1(45), 59–68.

Karczmarczyk St., (red.), 2005. Agrotechnika roślin uprawnych, Wyd. AR w Szczecinie.

Klimkiewicz M., Moczulska K., 2008. Zastosowanie zbiorów przybliżonych do analizy satysfakcji klienta serwisu pojazdów, Inż. Rol., 1(99), 165–171.

Kuboń M., 2008. Koszty eksploatacji środków technicznych w gospodarstwach o różnym typie produkcji rolniczej, Probl. Inż. Rol., 1(59), 55–61.

Moniuk J., 2009. Gwarancja dla rolnika, Rol. Przeg. Tech., 1(119), 20–21.

Pułaska-Turyna B., 2008. Statystyka dla ekonomistów, Wyd. Difin, Warszawa.

Rybacki P., Durczak K., 2011. Ocena jakości serwisu technicznego maszyn rolniczych, Inż. Rol., 9(134), 201–206.

Rzeźnik C., 2008. Podstawy obsługi technicznej maszyn rolniczych, Wyd. UP w Poznaniu.

Skrobacki A., Ekielski A., 2012. Pojazdy i ciągniki rolnicze, Wyd. Wieś Jutra, Warszawa.

Skudlarski J., 2005. Hierarchia ważności czynników techniczno-organizcyjnych w odniesieniu do efektywności obsługi serwisowej ciągników rolniczych, Acta Sci. Pol., Technika Agraria, 4(2), 49–57.

Skudlarski J., 2006. Procedura badania strat na skutek przestojów, jako element kosztów eksploatacji ciągnika, Inż. Rol., 11(86), 431–436.

Tomczyk W., 2009a. Obsługi techniczne maszyn i urządzeń rolniczych w praktyce, Inż. Rol., 6(115), 295–300.

Tomczyk W., 2009b. Obsługi techniczne w procesie odnowy i utrzymania maszyn i urządzeń rolniczych, Inżynieria Rolnicza, 6(115), 301–307.

Wajszczuk K., Wawrzynowicz J., Śliwczyński B., 2010. Koszty logistyki przedsiębiorstw rolnych, Wyd. UP w Poznaniu.

Walesiak M., Gatnar E., 2009. Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.

Downloads

Download data is not yet available.

Podobne artykuły

1 2 3 4 5 6 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.