Agronomy Science, przyrodniczy lublin, czasopisma up, czasopisma uniwersytet przyrodniczy lublin
Przejdź do głównego menu Przejdź do sekcji głównej Przejdź do stopki

Tom 72 Nr 1 (2017)

Artykuły

Poszukiwanie modelu kształcenia dla kierunku studiów gospodarka przestrzenna

DOI: https://doi.org/10.24326/as.2017.1.2
Przesłane: 10 stycznia 2019
Opublikowane: 24-04-2017

Abstrakt

Pytanie o model kształcenia na kierunku gospodarka przestrzenna jest pytaniem o rolę absolwentów kierunku w użytkowaniu i kształtowaniu przestrzeni. Rola i zadania absolwentów wynikają z systemu zarządzania przestrzenią, będącego efektem interakcji pomiędzy obowiązującymi regulacjami prawnymi, rozwojem społeczno-gospodarczym oraz kulturą użytkowania przestrzeni. Nauka umożliwia opisywanie i wyjaśnianie zjawisk przestrzennych, ale użytkowanie przestrzeni jest efektem rozwoju cywilizacyjnego. Złożoność gospodarki przestrzennej prowadzi do tworzenia wielu wariantów programów studiów, a te integrowane są przez ramy kwalifikacji. Ramy kwalifikacji określają zakres wiedzy i umiejętności absolwentów, co pozwoliło na uruchomienie studiów inżynierskich, magisterskich i podyplomowych na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie. Pozostaje jedynie poszerzenie oferty o studia doktoranckie.

Downloads

Download data is not yet available.

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >> 

Podobne artykuły

1 2 3 > >> 

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.