Celem badań była ocena powiązań pomiędzy zdolnością uczenia się koni a innymi cechami profilu behawioralnego oraz uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy motywacja do wykonania określonego zadania ułatwia rozwiązywanie problemu i wpływa na szybkość uczenia. Badania przeprowadzono z udziałem 31 koni rasy małopolskiej w zróżnicowanym wieku. Test szybkości uczenia się polegał na przesunięciu lub uniesieniu pokrywy żłobu. Nagrodą za prawidłowo wykonane zadanie była porcja paszy. Dodatkowo wszystkie badane konie poddano serii testów behawioralnych. Stwierdzono, że motywacja do wykonania określonego zadania nie ułatwia wykonania go i nie wpływa na szybkość rozwiązania problemu. Również stopień pobudzenia koni, ich reaktywność emocjonalna nie wpływają na szybkość rozwiązywania problemów oraz nie są powiązane z motywacją zwierzęcia w określonej sytuacji do podjęcia działania.
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.