Agronomy Science, przyrodniczy lublin, czasopisma up, czasopisma uniwersytet przyrodniczy lublin
Badania miały na celu ocenę wiedzy rolników na temat zrównoważonych technik rolniczych w uprawie ziemniaka poprzez określenie ich cech osobowych, społecznych, ekonomicznych i komunikacyjnych. Ponadto celem badań było znalezienie zależności między wiedzą rolnika na temat uprawy ziemniaka w zrównoważonych technikach rolniczych a zmiennymi niezależnymi, które charakteryzują rolników. Badania te oparto na danych pierwotnych zebranych
w latach 2014–2016 na reprezentatywnej próbie 152 producentów ziemniaka w województwie mazowieckim. Do zbierania danych terenowych za pomocą wywiadów osobistych wykorzystano standardowy kwestionariusz, złożony z dwóch części. Pierwsza część zawierała zmienne niezależne (wiek, poziom wykształcenia, stan cywilny, zawód, płeć, źródło dochodu), druga składała się z testu oceny wiedzy producenta ziemniaka na temat zrównoważonych technik rolniczych. Badania wykazały, że wiedza na temat uprawy ziemniaka w zrównoważonych technikach rolniczych jest średnia z tendencją do niskiej. Wśród zmiennych społeczno-ekonomicznych poziom wykształcenia i zawód były najważniejszymi czynnikami, które na nią wpływały. Istotne różnice wystąpiły między wiedzą na temat uprawy ziemniaka w zakresie zrównoważonych technik rolniczych według różnych kategorii (wiek, poziom wykształcenia i zawód). Tylko trzy zmienne niezależne miały istotny związek z przyjęciem innowacji w rolnictwie: źródło dochodu, poziom wykształcenia i zawód.
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.