Właściwości trakcyjne opon i ich modyfikacji na różnych drogach leśnych

Włodzimierz Białczyk

Akademia Rolnicza we Wrocławiu

Anna Cudzik

Akademia Rolnicza we Wrocławiu

Jarosław Czarnecki

Akademia Rolnicza we Wrocławiu

Krzysztof Pieczarka

Akademia Rolnicza we Wrocławiu


Abstrakt

W pracy przedstawiono wyniki badań właściwości trakcyjnych opon 4.00-10, 5.00-10, 18×7.00-8, 18×9.50-8 oraz ich modyfikacji (łańcuchy antypoślizgowe, koła podwójne) na drogach leśnych w obrębie trzech róźnych drzewostanów (28- i 72-letniej sosny oraz drzewostanu liściastego). Mierzono siły trakcyjne w funkcji zmian deformacji poziomej podłoża. Badania wykazały, że w obrębie każdego drzewostanu dla każdej z badanych opon istnieje pewien poziom obciążenia prostopadłego, dla którego siły trakcyjne generowane są z maksymalną sprawnością trakcyjną. Badania wykazały ponadto, że każda z zastosowanych modyfikacji skutkowała większymi siłami i sprawnościami trakcyjnymi.

Słowa kluczowe:

drogi leśne, drzewostany, siły trakcyjne, sprawności trakcyjne, opony

Białczyk W., Pieczarka K., Materek D., 2001. Badania przyczepności koła mikrociągnika w zmiennych warunkach glebowych. Inżynieria Rolnicza 13(33), 79–84.

Pobierz

Opublikowane
2005-06-30



Włodzimierz Białczyk 
Akademia Rolnicza we Wrocławiu
Anna Cudzik 
Akademia Rolnicza we Wrocławiu
Jarosław Czarnecki 
Akademia Rolnicza we Wrocławiu
Krzysztof Pieczarka 
Akademia Rolnicza we Wrocławiu



Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Artykuły są udostępniane na zasadach CC BY-NC-ND 4.0 – uznanie autorstwa, użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych.
Przysłanie artykułu do redakcji oznacza, że nie był on opublikowany wcześniej, nie jest rozpatrywany do publikacji w innych wydawnictwach.

Autor podpisuje oświadczenie o oryginalności dzieła i wkładzie poszczególnych osób.


Inne teksty tego samego autora