Agronomy Science, przyrodniczy lublin, czasopisma up, czasopisma uniwersytet przyrodniczy lublin

Packaging as an instrument for the promotion of a themed village

HALINA LIPIŃSKA

Katedra Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin

MAŁGORZATA GOLIASZ

Katedra Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin

RAFAŁ KORNAS

Instytut Nauk Rolniczych, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie ul. Wojsławicka 8b, 22-100 Chełm

SYLWESTER GOLIASZ

Katedra Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin


Abstract

Numerous rural areas in Poland and the mentality of their inhabitants undergo constant change. People learn to create interesting local initiatives and thus improve the quality of life for the local community while following the principles of sustainable and durable multifunctional development of rural areas. Such initiatives can also be attractive to potential tourists. Their development consists of promoting a particular locality and building themed villages. A local socio-economic project has been initiated in Stężyca near Dęblin. The project focusses on promoting valuable local heritage in a manner corresponding to the realities of the modern world. Old customs of the nobility are presented as a paragon of hospitality at the level that is rarely to be seen today. One of the promotion instruments is a regional packaging made of chicken skin. Folk traditions associated with the chicken have become a determinant of the development of local tourism and a tool for the propagation of cultural heritage and tourism promotion of the region.

Keywords:

rural area, multifunctional, local initiatives, tourism, promotional packaging function

Borowska A., 2009. Rola i znaczenie lokalnych grup działania w promocji produktów tradycyjnych w Polsce. W: I. Sikorska-Wolak (red.), Turystyczne funkcje obszarów wiejskich. Wyd. SGGW, Warszawa, 117–127.

Cygan K., 2009. Lokalne grupy działania na rzecz promocji produktu lokalnego. W: I. Sikorska-Wolak (red.), Turystyczne funkcje obszarów wiejskich. Wyd. SGGW Warszawa, 129–138.

Goliasz M., 2013. Koncepcja historycznej wioski tematycznej w Stężycy. Rap. Rolny 11, 1–12.

Hales C., 1999. Opakowanie jako instrument marketingu. PWE, Warszawa.

Idziak W., 2008. Wymyślić wieś od nowa. Wioski tematyczne. Fundacja Wspomagania Wsi, Koszalin.

Idziak W., 2009a. Uwarunkowania tworzenia wiosek tematycznych i ich produktów turystycznych. W: P. Palich (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego. Wyd. Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia, 172–180.

Idziak W., 2009b. Zarządzanie przestrzenią wsi przez dodawanie jej wartości. W: Polskie krajobrazy wiejskie dawne i współczesne. Pr. Kom. Krajobrazu Kult. 12, 198–205.

Janas E., 1994. Powstanie kościuszkowskie na Ziemi Stężyckiej. Wyd. Towarzystwo Przyjaciół Stężycy, Stężyca, 30 ss.

Janas E., 1996. Zjazd w Stężycy w 1606 roku. Towarzystwo Przyjaciół Stężycy, Stężyca, 35 ss.

Janas E., 1998. W obronie państwa i ojcowizny: szlachta Ziemi Stężyckiej w połowie XVII wieku. Towarzystwo Przyjaciół Stężycy, Stężyca, 36 ss.

Jerzyk E., 2006. Nowoczesne opakowanie – design, funkcjonalność i informacje. Opakowanie 2, 24.

Kałkowska D., 2002. Opakowanie jako narzędzie budowania tożsamości marki. Opakowanie, wyd. specjalne.

Kubera H., 2013. Problemy i uwarunkowania rozwoju opakowań przyszłości, cz. 1. Opakowanie 2, 48–53.

Kurzyp K., 1989. Stężyca nad Wisłą. Towarzystwo Przyjaciół Stężycy, Stężyca, 232 ss.

Kurzyp K., 1990. Dobra ziemskie w dawnym powiecie stężyckim. Towarzystwo Przyjaciół Stężycy, Stężyca, 76.

Lipianin-Zontek E., Zontek Z., 2009. Promocja produktu regionalnego na przykładzie regionu „Beskidy”. W: I. Sikorska-Wolak (red.), Turystyczne funkcje obszarów wiejskich. SGGW, Warszawa, 105–110.

Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., 2003. Postęp techniczny w opakowalnictwie. Wyd. AE, Kraków, 77–78.

Mika-Mętel M., 2011. Walory promocyjne opakowań. Opakowanie 2, 64–68.

Mika-Mętel M., 2012. Aspekty innowacyjności produktowej na rynku opakowań. W: J. Harasim (red.), Współczesna gospodarka – wyzwania, dylematy, perspektywy rozwoju. Zesz. Nauk. UE w Katowicach, 111–119.

Mika-Mętel M., 2013. Opakowania w e-biznesie. Opakowanie 4, 63–65.

Nowacka M., Niemczuk D., 2013. Materiały i wyroby pochodzące z recyklingu a bezpieczeństwo żywności. Opakowanie 7, 44–47.

Pawłowski F., 1993. Stężyca przez dzieje. Kalendarium wydarzeń. Towarzystwo Przyjaciół Stężycy, Stężyca, 52 ss.

Pawłowski F., 1999. Ulice i domy w Stężycy w 1998 roku. Towarzystwo Przyjaciół Stężycy, Stężyca, 127 ss.

Podolska A., Orzechowska-Szajda I., 2013. Inicjatywy lokalne szansą na nowe postrzeganie obszarów wiejskich. Archit. Krajobrazu 2, 44–57.

Roman A., 2009. Marka w agroturystyce. W: I. Sikorska-Wolak (red.), Turystyczne funkcje obszarów wiejskich. Wyd. SGGW, Warszawa, 139–149.

Sawicki B., Janicka J., 2009. Rola dziedzictwa kulturowego Lubelszczyzny w kreowaniu markowego produktu turystycznego. W: P. Palich (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego, Wyd. Akademii Morskiej, Gdynia 2009, 36–44.

Seweryn R., 2009. Marka produktów regionalnych narzędziem promocji turystycznej obszarów wiejskich. W: P. Palich (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego, Wyd. Akademii Morskiej, Gdynia, 107–115.

Sikorska-Wolak I., 2009. Turystyczne funkcje obszarów wiejskich. Wyd. SGGW, Warszawa, 5–6.

Sikorska-Wolak I., Zawadka J., 2011. Postawy społeczności lokalnej wobec rozwoju turystyki wiejskiej. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Oceanomica 288(64), 93–102.

Stec A., Stec S., 2009. Budowa i rozwój produktu w oparciu o walory turystyczne obszarów wiejskich na przykładzie województwa podkarpackiego. W: P. Palich (red.), Marka wiejskiego produktu turystycznego, Wyd. Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia, 68–75.

Stężycki S., 1984. Stężyca nad Wisłą. Monografia w zarysie, rps, zbiory Gminnej Biblioteki Publicznej w Stężycy, 282.

Ucherek M., 2010. Innowacyjność rozwiązań w zakresie opakowań w opinii konsumentów na wspólnym rynku europejskim. Opakowanie 8, 6.

Wacięga S., 2011. Przedsiębiorczość obywatelska w działalności wioski tematycznej. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Oceanomica 288(64), 81–90.

Walden-Kozłowska A., 2005. Towaroznawcze aspekty badania i oceny wartości promocyjnej opakowań jednostkowych towarów powszechnego użytku. Zesz. Nauk. AE w Krakowie 165, 180 ss.

Zając K., Siek S., 2009. SIECIECHÓW. Szkice do dziejów miejscowości od czasów najdawniejszych do współczesnych. Skaut.pl, Kozienice–Sieciechów 2009, 1–116.

Published
2015-09-25



HALINA LIPIŃSKA 
Katedra Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin
MAŁGORZATA GOLIASZ 
Katedra Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin
RAFAŁ KORNAS 
Instytut Nauk Rolniczych, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie ul. Wojsławicka 8b, 22-100 Chełm
SYLWESTER GOLIASZ 
Katedra Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie ul. Akademicka 15, 20-950 Lublin



License

Articles are made available under the conditions CC BY 4.0 (until 2020 under the conditions CC BY-NC-ND 4.0).
Submission of the paper implies that it has not been published previously, that it is not under consideration for publication elsewhere.

The author signs a statement of the originality of the work, the contribution of individuals, and source of funding.

 

Agronomy Science has adopted a self-archiving policy called blue by the Sherpa Romeo database. From 2021 authors can self-archive article postprints and editorial versions (under the CC BY 4.0 licence). Articles from earlier years (available under the CC BY-NC-ND 4.0 licence) can only be self-archived as editorial versions.


Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>